wtorek, 13 czerwca 2017

Czerwona spódnica z kontrafałdami

Uszyłam kolejną spódnicę z kontrafałdami :) 





Liczę na wyrozumiałość z Waszej strony, gdyż dopiero się uczę i jest to moja druga spódniczka :)


Co potrzebne?
Centymetr krawiecki, nożyce, mydełko lub kredka krawiecka, szpileczki, kawałek materiału (zależnie od tego, jaką długość spódnicy chcielibyście uszyć)


1. Wykrawamy 2 prostokąty
 



2. Obliczany równe i regularne kontrafałdy

Podaję Wam na swoim przykładzie:
Obwód Pasa: 77 cm.
Szerokość całkowita materiału: 144 cm
 
Postanowiłam, iż  moja spódniczka będzie miała kontrafałdy na całej szerokości.
Zatem musimy teraz obliczyć co ile centymetrów będziemy robić odstępy między kontrafałdami. 
Od szerokości tkaniny (144 cm) odejmujemy nasz obwód pasa (77 cm) co daje nam 67 cm (Jest to odcinek, który wykorzystujemy na upięcie kontrafałd) 

Ja przyjęłam, że te 67 cm upnę w 8 zakładek po 8 cm, co daje mi 64 cm upięcia.
Zostaje więc 80 cm nieupiętego materiału, który przeznaczam na obwód pasa (77 cm) i zszycie materiału oraz wszycie suwaka (3 cm).
Zatem dzieląc 77 cm na 8 kontrafałd, mamy po prawej stronie materiału kontrafałdy każdą o szer. 9,6 cm.

3. Zaznaczamy kredką krawiecką odstępy i kontrafałdy

Odmierzamy centymetrem krawieckim 9,6 cm i zaznaczamy kredką. Następnie odmierzamy dwa razy po 4cm i znów 9,6 cm i znów 2 x 4 cm i powtarzamy czynność na zmianę do końca materiału. 


Ja zaczęłam robić to od środka obwodu materiału, tak by kontrafałda z przodu po zszyciu spódnicy wypadła na środku.

4. Tworzymy kontrafałdy

Skoro mamy już pozaznaczane kredką miejsca odstępów i kontrafałd przechodzimy do składania zakładek.
Po lewej stronie materiału składamy ze sobą odcinek 4 cm na zasadzie 4 cm do 4 cm - czyli 8 cm na zakładkę.  
Co po prawej stronie materiału zamyka nam ładnie kontrafałdę.




Teraz wystarczy spiąć kontrafałdy szpilkami tak, by się nie rozpadły i przeprasować wszystko żelazkiem.


Potem tylko włączamy maszynę i przeszywamy kontrafałdy zachowując pół-centymetrowy odstęp od brzegu tkaniny :) 


5. Pasek i zamek

Pasek składamy na pół i przeprasowujemy. Z racji tego, że materiał użyty do uszycia tej spódniczki to twill, to nie podklejałam już niczego fizeliną.

Wykańczanie krawędzi: zaprasowujemy po 1 cm krawędzi paska, a następnie obszywamy ściegiem overlockowym.

Tak przygotowany pasek przyszywamy szyjąc na 1 cm od krawędzi.
Ja zaczęłam tym razem od przyszycia po prawej stronie.

Wszywamy suwak: tu zszyłam najpierw spódnicę z tyłu, a następnie przyfastrygowałam zamek i jak wszystko wyszło ok, to przyszyłam na maszynie.

Teraz przyszywamy pasek po prawej stronie, zachowując 2-3 mm odstęp od podwiniętego brzegu paska.


6. Obszywamy dół spódnicy

Obszywamy dół spódnicy ściegiem overlokowym, a następnie podwijamy dół spódnicy na 2 cm i szyjemy ściegiem prostym 1 cm od brzegu materiału.



Spódnica gotowa :)
 

2 komentarze:

  1. Moja była dziewczyna zrobiła spódniczkę na podobieństwo tej i ekstra jej wyszło ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, wygląda to bardzo dobrze. Najlepsze jest to, że taką spódnicę można zrobić naprawdę za grosze. Ja najczęściej wyszukuję ciekawe ciuchy w niskiej cenie przez neta, potem zamawiam przesyłki krajowe fedex i sama je przerabiam. Daje to świetny efekt.

    OdpowiedzUsuń