niedziela, 24 listopada 2013

Farba do włosów Avon złoty blond 8.3 - efekt farbowania

Dzisiaj przed Wami efekt farbowania złotym blondem od Avonu.

Jest to już druga przygoda z farbami tejże firmy - pierwsze farbowanie miało miejsce we wrześniu b.r - jak TU.
Niestety po pierwszej próbie byłam tylko w połowie usatysfakcjonowana efektami koloryzacji, więc tym razem postanowiłam wypróbować jaśniejszy odcień - dokładnie złoty blond o nr 8.3.

I niestety od razu powiem, że nie tego się spodziewałam :( 


Wrzesień 2013 (rozjaśniający złoty brąz)
Listopad 2013 (złoty blond)

Wrzesień (dwa tygodnie po farbowaniu złotym brązem)

Listopad (dwa tygodnie po farbowaniu złotym blondem )


A na pewno kolor, który otrzymałam nie ma nic wspólnego ze złotym blondem :( 
To już rozjaśniający złoty brąz po dwóch tygodniach wyglądał bardziej blond niż to co mam teraz :(
Hmm.... chyba ufarbuje się na czarno :(

Aktualizacja 05.01.2014:
Drugie farbowanie


piątek, 1 listopada 2013

Radical ampułki oraz Bio Silica - wreszcie moje włosy przestały wypadać garściami

Bio Silicę i ampułki Radical kupiłam w chwili kryzysu włosowego, kiedy to moje włosy leciały na potęgę :(



Ale zacznijmy od początku:
Moje włosy zaczęły wypadać garściami pod koniec sierpnia i absolutnie żadne preparaty witaminowe ani wcierki nie potrafiły tego zahamować. Byłam przerażona - moje włosy stawały się coraz rzadsze i krótsze :(

Po dwóch miesiącach tego koszmaru, kiedy skończył mi się Merz Special, udałam się do apteki by kupić sobie Bio Silicę z nadzieją, że może te witaminy mnie uratują i wtedy na wystawie zobaczyłam ampułki Radical - przecież to dzięki nim zawdzięczałam długie i piękne włosy do 2009 roku. 

Nie wiem czemu przez ostatnie lata zupełnie o nich zapomniałam... hmm.... może dlatego, że kiedyś moje pielęgnacja nie była tak świadoma jak teraz ;)

Tak więc już wieczorem pierwsza ampułka została wtarta w skórę mojej główki i tak przez kolejne 14 dni + oczywiście raz dziennie kapsułka BioSilicy.

I nie uwierzycie - od trzech dni na szczotce czy pod prysznicem znajduję już tylko pojedyncze włoski :) 

Naprawdę jestem happy :)


A na koniec jeszcze kilka słów od producentów obu preparatów:

Ampułki Radical

Skład:

Aqua, propylene glycol, alcohol denat, equisetum arvense exract, panax gingseng root extract, arginine, acetyl tyrosine, arctium majus root extract, hydrolyzed soy protein, polyquaternium-11, dimethicone copolyol, lacium pantothenate, zinc gluconate, niacinamide, ornithine hcl, cutrullinem glucosamine hcl, biotin, glucose, chamomila recutita flower extract, arnica montanta flower extract, rosmarinus officinalis leaf extract, salvia officinalis leaf extract, pinus sylvestris bud extract, nasturtium oficinale extract, arctium majus root extract, citrus limonum peel extract, hedera helix extract, calendula officinalis flower extract, tropaeolum majus extract, panthenol, inulin, peg-40 hydrogenated castor oil, dmdm hyndatoin, methylchloroisothiazolinone, methylisothiazolinone, parfum, butylphenyl methylpropional, citronellol, hexyl cinnamal, linalool, sodium hydroxide.



Działanie:
Specjalnie opracowana, oryginalna receptura, bogata w wyjątkowo silne składniki aktywne w wysokim stężeniu, odżywia i wzmacnia cebulki włosowe oraz hamuje wypadanie włosów i stymuluje ich wzrost.

Naturalny ekstrakt ze świeżego ziela skrzypu polnego, źródło rozpuszczalnej krzemionki oraz cennych witamin i minerałów, poprawia dotlenienie komórek oraz wyraźnie wzmacnia włosy, zapobiegając ich wypadaniu. Prowitamina B5 dzięki małej cząsteczce odżywia cebulki, a dodatkowo wnikając w osłonkę włosa doskonale nawilża i regeneruje, poprawiając kondycję włosów. 
Zaawansowany stymulator wzrostu włosa Trichogen dostarcza witamin, minerałów i aminokwasów niezbędnych do prawidłowego wzrostu i funkcjonowania włosów oraz ładnego ich wyglądu. Unikalny kompleks 12 ziół Polyplant Hair normalizuje pracę gruczołów łojowych i hamuje wypadanie włosów oraz sprawia, że stają się one silne, błyszczące i podatne na układanie. 

Dodatkowo, innowacyjna Inulina z cykorii chroni naturalną, korzystną dla skóry florę bakteryjną przed niekorzystnym działaniem konserwantów oraz poprawia rozczesywanie i wygląd włosów.

Dawkowanie:
Zawartość ampułki wetrzeć w suchą lub delikatnie osuszoną skórę głowy. Nie spłukiwać. Stosować codziennie przez minimum dwa tygodnie, a następnie trzy razy w tygodniu.

Optymalne rezultaty uzyskuje się po trzech miesiącach kuracji. Dla podtrzymania efektów wskazana jest kuracja wzmacniająca wiosną i jesienią.


Bio Silica
OLIMP Bio Silica jest kompleksowym  suplementem diety zawierającym odpowiednio dobrany zestaw składników bioaktywnych, które odpowiadają za ogólny stan skóry, włosów i paznokci. 
Bio Silica zawiera w swoim składzie cenne wyciągi roślinne ze skrzypu polnego oraz pokrzywy zwyczajnej, a także kompleks najważniejszych substancji wzmacniających tkankę łączną: aminokwasy siarkowe, kolagen, cynk, miedź, witaminę C, E, kwas foliowy oraz kompleks witamin B.

Działanie:
Wszystkie zawarte w Bio Silice składniki doskonale uzupełniają się w działaniu. Łatwo przyswajalna krzemionka (skrzyp polny) reguluje proces rogowacenia skóry, aminokwasy siarkowe wraz z kolagenem odbudowują uszkodzone jej struktury, zaś  związki flawonoidowe i mineralne (pokrzywa zwyczajna) hamują oznaki jej starzenia. 
Nad prawidłowym przebiegiem wszystkich tych reakcji kontrolę sprawuje odpowiednio dobrany zestaw witamin i minerałów. Optymalne zestawienie wszystkich najważniejszych składników bioaktywnych wpływa kompleksowo na poprawę wyglądu skóry oraz utrzymanie zdrowego wyglądu włosów i paznokci.

sobota, 19 października 2013

Wyprzedaż szafy

Dziś od rana trwają u mnie jesienne porządki. Przejrzałam zawartość mojej szafy i okazało się, że jest w niej sporo rzeczy, których nie noszę już od lat.
Postanowiłam coś z tym zrobić i wpadłam na pomysł aby wyprzedać te ciuszki....
Może znajdziecie coś, co Was zainteresuje...
Jeżeli tak, to piszcie na nastęujący adres:
urodaflesz@gmail.com


Cudowna sukienka wieczorowa z gorsetem ze złotym haftem.
Spódnica balowa, podszyta tiulem - co sprawia, że pięknie się układa, szczególnie podczas wyjścia czy samego tańca.

Najmodniejszy w tym sezonie bordowy kolor.

Idealna na imprezę, wesele, sylwester i inne okazje :)

Sukienka była tylko raz założona na przyjęcie weselne. Stan idealny.
Rozmiar 38 (M).


Cena: 50 zł + koszt przesyłki
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Cudowna sukienka ecru

Sznurowana z tyłu i zapinana na zamek z boku.



Najmodniejszy w tym sezonie kolor ecru.


Idealna na imprezę, wesele, sylwester i inne okazje :)

Sukienka była tylko raz założona na przyjęcie weselne. Stan idealny.
Rozmiar na metce 40 (choć sznurowanie sprawia, że sukienka ślicznie prezentuje się i na osobach o rozm. 36-38).


Cena: 40 zł + koszt przesyłki
------------------------------------------------------------------------------------------------------

Śliczna niebieska spódniczka z białymi kwiatami


Idealna na imprezę, randkę, do pracy czy nawet zakupowe szaleństwo ;)



Sukienka była założona tylko kilka razy. Stan idealny.

Rozmiar 38 (choć gumka w pasie sprawi, że osoby w rozm. 36 czy 40 też będą w niej prezentowały się idealnie).


Cena: 15 zł + koszt przesyłki

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Śliczna jeansowa spódniczka
Modny tego sezonu fason.


Idealna do pracy, randkę, na spacer i specjalne wyjście.



Spódniczka była założona tylko kilka razy. Stan idealny.

Rozmiar 40 (dł. 66 cm, pas 2x38 cm).


Cena: 20 zł + koszt przesyłki
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Śliczny szary komplet

Idealny na biznesowe spotkanie, do pracy i specjalne wyjście.

Komplecik był założony tylko kilka razy. Stan idealny.
Rozmiar S.

Cena: 25 zł + koszt przesyłki
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Śliczna granatowa spódniczka

Idealna na do pracy, randkę, na spacer i specjalne wyjście.

Spódniczka była założona tylko kilka razy. Stan idealny.
Rozmiar 40 (dł. 646,5 cm, pas 2x37 cm).

Cena: 10 zł + koszt przesyłki
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Śliczny szary komplet

Idealny na biznesowe spotkanie, do pracy i specjalne wyjście.


Komplecik był założony tylko kilka razy. Stan idealny.

Rozmiar żakietu 38 (długość 53 cm), rozmiar spodni 40 (długość całkowita 106 cm, długość mierzona od kroku 83 cm, pas 76 cm).


Cena za komplet: 15 zł + koszt przesyłki
 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rewelacyjne ciemno-granatowe długie kozaczki w rozmiarze 40. Stan nowy - nieużywany.

Cena 159 zł + koszty przesyłki
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Super szpilki
Rewelacyjne czółenka w rozmiarze 41 (długość wkładki 26,2 cm). W kolorze szarym. Buciki były założone raz.

Cena 59 zł + koszty przesyłki

Garnier - odżywka do włosów zniszczonych Awokado i masło karité

Po tylu pozytywnych opiniach wreszcie nadszedł czas i na moją :)
Zastanawiam się tylko dlaczego tak późno, gdyż ostatnie opakowanie zużyłam już jakoś latem, ale mimo wszystko cieszę się, że wreszcie mam okazję i mogę się z Wami podzielić moimi spostrzeżeniami :)

Tradycyjnie zacznijmy od składu.

Skład: Aqua/Water, Cetearyl Alcohol, Elaeis Guineensis Oil/Palm Oil, Behentrimonium Chloride, Cl 15985/Yellow 6, Cl 19140/Yellow 5, Stearamidopropyl Dimethylamine, Chlorhexidine Dihydrochloride, Persea Gratissima Oil/ Avocado Oil, Citric Acid, Butyrospermum Parkii Butter/Shea Butter, Hexyl Cinnamal, Glycerin, Parfum/Fragrance (FIL C39789/1)


Opis producenta:
Wyjątkowa receptura, aby odżywiać włosy bardzo suche i zniszczone. Odżywka Garnier ULTRA DOUX łączy olejek z awokado znany ze swych właściwości uelastyczniających z wysoce odżywczym masłem karite, w kremowej i apetycznej formule, bez obciążania włosów.

Moja opinia:
Ta odżywka nic nie robi z moimi włosami. Po jej zastosowaniu są nadal suche i napuszone takie jakie były. 
Jedynie ma naprawdę niesamowity zapach (słodki owocowo-egzotyczny) i konsystencję: moim zdaniem idealną - odżywka nie jest ani za gęsta, nie za rzadka. Nie spływa z włosów. A do tego urzekł mnie jej kolor - taki fajny żółciutki :)
Niestety sam zapach, konsystencja i kolor to za mało by ta odżywka po raz kolejny zagościła w mojej łazience.


czwartek, 17 października 2013

Olejowanie włosów krok po kroku

Olejki mają wyspecjalizowane formuły, dzięki temu można stosować je do różnych problemów włosowych i nie uwierzycie ale odkryłam to całkiem niedawno i to za sprawą ampułek Marion, ale o tym olejku wkrótce.
Przejdźmy jednak do samego sposobu olejowania włosków.



Zatem jak olejować włosy by kuracja okazała się skuteczna?


WZMACNIAMY CEBULKI
Aby wzmocnić włosy i zapobiec ich wypadaniu, warto zabieg olejowania stosować regularnie - przynajmniej raz w tygodniu.


W pierwszej kolejności podgrzewamy świeczką (tzw. fiszką) dwie łyżki oleju, np. kokosowego i dodajemy kilka kropli (6-8) olejku rozmarynowego lub rycynowego (które pobudzają włosy do wzrostu).
Następnie aplikujemy mieszankę na skórę głowy - najlepiej strzykawką bez igły i delikatnie opuszkami palców wcieramy w skórę głowy.



WZMACNIAMY PASMA
W pierwszej kolejności podgrzewamy świeczką (tzw. fiszką) w miseczce odrobinę wybranego oleju (w zależności od rodzaju włosów i ich potrzeb, może to być olej kokosowy, lniany lub po prostu oliwa z oliwek). Następnie zanurzamy płaski pędzel w miksturze i smarujemy włosy pasmo po paśmie - zaczynając ok. 5 cm od skóry głowy i przeciągając pędzel po same końce naszych kudełków ;)



REGENERUJEMY KOŃCÓWKI
Nakładamy odrobinę wybranego oleju (np. kokosowego lub z pestek owoców afrykańskiego drzewa tamanu) na końcówki pasm, delikatnie go wmasowując. Potem zwijamy włosy w koczek, nakładamy na głowę foliowy czepek i zawijamy na głowę turban z ręcznika. Dzięki temu olej wniknie w strukturę naszych włosków. Po minimum 30 minutach zmywamy olejek łagodnym szamponem. I po osuszeniu możemy nałożyć jeszcze olejek do zabezpieczenia końcówek.
Ja po umyciu i osuszeniu włosów nakładam jeszcze odrobinę olejku arganowego, np. z Avonu.




Więcej na temat olei i olejków możecie poczytać tutaj:

Oleje, olejki do włosów - kuracje, efekty, ulubieńcy, .... - część I
Oleje, olejki do włosów - kuracje, efekty, ulubieńcy, .... - część II

Oleje, olejki do włosów - kuracje, efekty, ulubieńcy, .... - część III

wtorek, 15 października 2013

Oleje, olejki do włosów - kuracje, efekty, ulubieńcy, .... - część II

Przed Wami kolejny post z serii "Oleje, olejki do włosów - kuracje, efekty, ulubieńcy, ...."
Dzisiaj będzie o odżywczej kuracji z marokańskim olejkiem arganowym z Avonu.



Obietnice producenta:
Odżywcza kuracja z olejkiem arganowym, pro-witamina B5 i witamina E pomaga odżywić i wygładzić suche, zniszczone włosy. Odpowiedni do wszystkich rodzajów włosów. 
Działanie: Zawiera olejek arganowy - rzadki składnik występujący tylko w południowo-zachodnim Maroku, znany z potężnych właściwości odżywczych. 93%* kobiet stwierdziło, że zaraz po użyciu preparatu ich włosy odzyskały blask i zdrowy wygląd.




Skład: Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Crambe Abyssinica Seed Oil, Trimethylsiloxyphenyl Dimethicone, Parfum, Ethylhexyl, Methohycinnamate, Phenoxyethanol, Capryl Glicol, Dimethiconol, Argania Spinosa Oil, Panthenyl Ethyl ether, Phytantriol,  Octocrylene, Tocopheryl Acetate, Zea  Mays Oil, Beta carotene,  Amyl Cinnamal, Coumarin, Geranio Butylpheny, Methylpropional, Linalool, Citronellol,  Hexyl cinnamal, Limonene, Alpha-Isomethyl Ionone

Na samym przodzie silikony: cyclopentasiloxane i dimethicone. Dodatkowo olej abisyński.
Tytułowy olejek arganowy dalej w składzie i to dopiero po zapachu....

I tu na chwilę proponuję zatrzymać się nad samymi właściwościami oleju abisyńskiego, który tak naprawdę przyczynia się do efektów stosowania tej całej kuracji (więcej o tym olejku TU):


Olej abisyński jest olejem o którym mało kto słyszał, chociaż tak naprawdę znany jest od bardzo dawna. Obecnie odkrywany na nowo za sprawą niepowtarzalnych cech. Charakteryzuje się unikalną strukturą cząsteczkową, która determinuje jego cenne właściwości. Podobne właściwości ma jedynie olej z nasion brokułów.
Olej abisyński tłoczony jest z nasion katranu abisyńskiego, jednorocznej roślin wywodzącej się z Afryki i obszaru Morza Śródziemnego. W ponad 50% składa się z kwasu erukowego (C22-1), który determinuje jego cechy. Jest ultra lekkim olejem, łatwo się rozprowadza, ma niską lepkość i jest nietłusty w dotyku.
Jest bardzo łatwo absorbowany przez skórę, nadając skórze niepowtarzalny dotyk i blask. Zastosowanie oleju bezpośrednio na skórę, sprawia, że skóra staje się bardziej miękka i gładsza, przy czym efekt ten nie znika tak szybko jak w przypadku innych olejów. Jednocześnie olej ten posiada wysoki potencjał antyoksydacyjny, co sprawia, że chroniąc skórę przed wysuszeniem jednocześnie poprawia funkcje ochronne.
Ponieważ olej ten łączy w sobie doskonały poślizg, smarowność i odporność jest naturalnym zamiennikiem dla olejów mineralnych i silikonów, np. w produktach do stylizacji włosów. Włosom zapewnia blask, miękkość, ochronę i łatwe rozczesywanie. 


Moja opinia o produkcie:
Olejek ten ze względu na to, że jest tłusty i gęsty, dobrze wygładza włosy. Dociąża je, zapobiega puszeniu, ale nie przetłuszcza włosów. 

Moje włosy lubią się puszyć i plątać, a dzięki tej kuracji wyglądają zdecydowanie lepiej i są miękkie w dotyku. 
Olejek ten szczególnie ułatwia mi rozczesywanie włosów.


Zalety:
- miły zapach
- wygładza
- nabłyszcza
- stosowany w niewielkiej ilości nie obciąża włosów
- ułatwia rozczesywanie
- nie zawiera wysuszającego alkoholu

Wady:
- nie zauważyłam poprawy stanu moich włosów
- średnia wydajność
- regularna cena mocno przesadzona
- nie ułatwia mi układania włosów - szczególnie gdy próbuję je wyprostować (ale znakomicie sprawdza się przy lokach i falach).


Odżywcza kuracja z marokańskim olejkiem arganowym z Avonu, to produkt do którego często wracam, szczególnie gdy w katalogu jest jego promocja.
I jak dotąd - dla mnie dużo lepszy niż Advance Techniques_serum na zniszczone końcówki również od Avonu czy  Farouk, CHI, Silk Infusion.

poniedziałek, 14 października 2013

Mój sklep internetowy Avon - zapraszam na zakupy!

Dziewczyny!
Zapraszam do mojego sklepu internetowego z kosmetykami Avon:




Już teraz zamawiaj produkty AVON bez wychodzenia z domu:

  • 1. Już teraz zamawiaj produkty AVON bez wychodzenia z domu.
    Na avon.pl możesz zamówić produkty - szybko, wygodnie i bezpiecznie. Jesteśmy dla Ciebie dostępni 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Dodaj swoje produkty do koszyka i złóż zamówienie online.
  • 2. Konsultantka Avon otrzyma Twoje zamówienie.
    Twoje zamówienie online zostanie przekazane Konsultantce Avon, którą wybrałaś w trakcie składania zamówienia w sklepie internetowym.
  • 3. Konsultantka AVON skontaktuje się z Tobą.
    W ciągu 24 godzin skontaktuje się z Tobą wybrana Konsultantka AVON, z którą potwierdzisz zamówienie i omówisz szczegóły dostawy zamówionych przez Ciebie produktów.
  • 4. Konsultantka AVON dostarczy Twoje zamówienie do rąk własnych!
    Dostawa ze sklepu internetowego jeszcze nigdy nie była tak prosta. Zamówione produkty zostaną dostarczone przez Konsultantkę AVON pod wskazany przez Ciebie adres.
  • 5. Zapłać za swoje zamówienie.
    Za zamówione przez siebie produkty zapłacisz bezpośrednio Konsultantce AVON w momencie dostarczenia Twojego zamówienia.




czwartek, 10 października 2013

Oleje, olejki do włosów - kuracje, efekty, ulubieńcy, .... - część I

Witam Wszystkich :) Dzisiaj na moim blogu nowa seria zatytułowana "Oleje, olejki do włosów - kuracje, efekty, ulubieńcy, ....".




Pomysł na tego typu blog tematyczny zrodził się z racji tego, że już wypróbowałam kilkanaście różnych olejków i olei w poszukiwaniu mojego ideału i chciałabym się z Wami podzielić swoimi spostrzeżeniami :)




Swoją przygodę z olejami i olejkami rozpoczęłam od:
Biosilk'a, pod warunkiem, że w ogóle to można nazwać olejkiem ;)








Następnie był Farouk, CHI, Silk Infusion 





oraz
Avon, Advance Techniques_serum na zniszczone końcówki



Później był Olejek Bhringraj - recenzja oraz Sesa - jak TU.




Ale to jeszcze nie koniec :)
W następnej części przedstawię Wam 
Odżywczą kurację z marokańskim olejkiem arganowym od Avon.

sobota, 5 października 2013

Wpływ witamin i minerałów na nasze włosy

Od 1,5 miesiąca intensywnie poszukuję przyczyn, dla których moje włosy cały czas wypadają, a przy tym mimo intensywnej pielęgnacji, są przesuszone i łamliwe.
I chyba natrafiłam na właściwy trop.... Wiem, wiem - powinnam zrobić też badania, ale w moim regionie na tego typu rzeczy trzeba by było wziąć kilka dni urlopu, a najzwyklej w świecie nie mam na to czasu, więc na razie na własną rękę poszukuję rozwiązania dla mojego problemu.
Poza tym zupełnie nie ufam lekarzom - wystarczy, że przez 11 lat próbowali mnie wyleczyć z trądziku....

Ale przejdźmy do tematu:
Włosy potrzebują nie tylko właściwych kosmetyków i odpowiedniej pielęgnacji, ale też odpowiedniej diety bogatej w witaminy i składniki mineralne.



Brak odpowiednich witamin i minerałów może spowodować, że włosy tracą blask i stają się suche i zniszczone. Czasem stosowanie odżywek to zdecydowanie za mało, by ich kondycja się poprawiła. Jakich zatem składników mogą potrzebować nasze włosy?

Cynk i selen
Włosy tracą połysk i sprężystość, są skłonne do przetłuszczania się, często pojawia się łupież i świąd skóry – włosom brakuje cynku i selenu.
Niedobór cynku powoduje wypadanie włosów, jeśli jednak przesadzimy z suplementacją (lub dostarczymy zbyt dużo cynku w diecie) włosy mogą stać się nadmiernie napuszone.

Krzem
Włosy są matowe, słabe, trudne do rozczesywania i układania, pojawia się łupież oraz podrażnienia skóry głowy – włosom brakuje krzemu.

Miedź i mangan
Włosy bardzo wolno rosną, tracą naturalny barwnik, pojawiają się pojedyncze siwe pasma – brakuje miedzi i manganu.

Magnez
Włosy są kruche, wysuszone, mają rozdwojone końcówki, nadmiernie wypadają – brakuje magnezu.

Wapń
Końcówki się rozdwajają, włosy wyglądają jak siano, łuski są rozchylone, więc włosy łatwo wchłaniają zanieczyszczenia – brak wapnia.

Żelazo
Włosy wolniej odrastają i regenerują się, mają osłabione cebulki – niedobór żelaza.

Witamina A
Jeśli są kruche, matowe i wysuszone, o rozdwajających się końcówkach – brak witaminy A.

Witamina E
Włosy tracą połysk, rozdwajają się i wypadają – oznacza to brak witaminy E. 

Witamina H
Jeśli włosy przetłuszczają się – brak witaminy H.

Witaminy z grupy B
Witamina B1 (tiamina) – zabezpiecza włosy i skórę głowy przed łojotokiem, a więc i łojotokowym zapaleniem skóry głowy i przed łupieżem.
Witamina B2 (ryboflawina) – również zapobiega łojotokowi. odpowiada za kondycję skóry, bierze udział w procesach regeneracyjnych, jej niedobór hamuje wzrost.
Witamina B3 (niacyna nazywana również witaminą PP) – bierze udział w wytwarzaniu czerwonych krwinek, rozszerza naczynia krwionośne, poprawia ukrwienie i dotlenienie całego organizmu, co szczególnie dobrze wpływa na kondycję skóry i włosów.
Witamina B5 (kwas pantotenowy) – bierze udział w procesach metabolicznych, jest związkiem niezbędnym do prawidłowego przebiegu procesów regeneracyjnych, poprawia kondycję włosów, a nawet ich pigmentację. W szamponach i odżywkach do włosów witamina B5 jest najczęściej występującym dodatkiem witaminowym.
Witamina B6 (pirydoksyna) – bierze udział w procesie wytwarzania włosa (podział komórek w mieszku) i odpowiada za jego prawidłowy wzrost, zapobiega wypadaniu włosów, poza tym działa przeciwłojotokowo i poprawia odporność organizmu.
Witamina B7 (biotyna) - uczestniczy w syntezach wszystkich ważnych składników (aminokwasy, białka, cukry), jej niedobór odbija się niekorzystnie nie tylko na włosach, ale i cerze.
Witamina B9 (kwas foliowy) – jej niedobór powoduje zahamowanie procesów wzrostu i odbudowy komórek. Jest więc ważna nie tylko dla włosów (wpływa na porost włosów), ale i dla całego organizmu.

Dziewczyny pamiętajcie tylko o jednym: zarówno niedobór jak i nadmiar witamin i minerałów może nam zaszkodzić. Jeśli więc z włosami wszystko jest OK, suplementacja nie jest do końca dobrym pomysłem (nadmiary witamin mogą powodować nudności, rozdrażnienie, a nawet osłabienie czy zaburzenia widzenia, niewiele witamin jest obojętnych po przedawkowaniu). Jeżeli natomiast kondycja włosów uległa pogorszeniu, a nie chcemy zmieniać naszego modelu odżywiania, wówczas witaminy i minerały w postaci suplementów (tabletki, syropy, toniki, itp.) wydają się być najlepszym uzupełnieniem codziennej diety.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Źródło: Grażyny Łoś, Bądź piękną po czterdziestce, wydawnictwo Printex

Mocny peeling błotny BingoSpa

Dziewczyny dzisiaj przed Wami recenzja mocnego peelingu błotnego BingoSpa z kwasem glikolowym i mlekowym oraz kwasami owocowymi AHA.




Tradycyjnie zacznijmy od obietnic Producenta:

Peeling usuwa z twarzy martwy naskórek. Zawiera 10% naturalnego błota z Morza Martwego, 5% mielonych pestek z owoców, kwas glikolowy, kwas mlekowy i 50% kwasy owocowe.

Młoda, zdrowa skóra regeneruje się w cyklach 28-dniowych. Im więcej lat, tym odnowa skóry przebiega wolniej (po 30. roku życia może trwać nawet 40 dni). Martwe komórki nawarstwiają się, skóra staje się szorstka, szara, zmarszczki są bardziej widoczne. Złuszczając skórę za pomocą mocnego peelingu BingoSpa, intensywnie się ją oczyszcza i pomaga w szybszej regeneracji.

W przypadku cery tłustej i mieszanej błoto z Morza Martwego oczyszcza zatkane pory skóry (poprzez absorbcję nieczystości z porów) oraz powoduje istotne zwężenie porów skóry, zmniejszając wydzielanie sebum.

Optymalnie efektywna kompozycja kwasów glikolowego, mlekowego i AHA rozpuszczając martwy naskórek, zwiększają poziom nawilżenia skóry, zmniejszają przebarwienia, stymulują syntezę kolagenu. Stosowanie peelingu skutkuje więc poprawą elastyczności, gładkość oraz wygląd zewnętrznej warstwy skóry.

Produkt nie zawiera barwników i kompozycji zapachowych.

Moja opinia:
Po zastosowaniu peelingu BingoSpa moja skóra jest niezwykle wygładzona.
Naprawdę lubię ten peeling, gdyż nie podrażnia mnie, a przy tym dokładnie oczyszcza i rozjaśnia skórę mojej twarzy. 
Zapach i konsystencja też są do zaakceptowania - takie błotne mazidełko z makiem ;)



Jest to najlepszy peeling, jaki dotąd stosowałam i który regularnie gości w mojej łazience (zużyłam już dwa opakowania i za chwilę zamawiam kolejne) :)


czwartek, 19 września 2013

Jak dowiedzieć się jaki mamy typ urody?

Jaki typ urody (sezon) reprezentujesz? Dowiedz się tego z szybkim quizem poniżej:



Jeżeli masz problemy z pierwszym pytaniem, weź lustro i znajdź dobrze oświetlone miejsce. Przynieś po jednym elemencie ubioru każdego koloru, tj.: granatowy, szary antracyt, miodowy beż i miękki brąz. Umieść każdy kawałek odzieży w pobliżu twarzy i obserwuj co robi on dla Twojej skóry. Jeśli kolor staje się celem zamiast twarzy, to nie jest to Twój typ. Jeżeli natomiast sprawia, że ​​świeci się, że ​​oczy wyglądają jaśniej i włosy wyglądają lepiej, znalazłeś swojego zwycięzcę!

Teraz, gdy wiesz, jaką ogólną kategorią jesteś, to idziemy dalej, gdyż istnieją trzy rodzaje barwnika w każdym "sezonie." 

Rodzaje Wiosny
Jasna Wiosna:

  • Oczy: Niebieski, zielony, turkusowy, lub lekki piwne.
  • Włosy: Jasny złoty blond do średniej, jesion lub jasny blond do średniego brązu.
  • Skóra: Ivory w kolorach brzoskwini, różowy beżowy.

Najlepsze kolory dla lekkiej wiosny:



Czysta Wiosna:

  • Oczy: turkusowy, niebieski, zielony, brązowy lub złoty topaz.
  • Włosy: średnie do ciemnego brązu lub brązowo-czarne. Mogą mieć czerwone pasemka.
  • Skóra: brąz, głęboki ciepły brąz, czarny, jasna kość słoniowa, jasny brzoskwiniowy, lub porcelanowy.

Najlepsze kolory dla czystej wiosny:




Ciepła Wiosna:

  • Oczy: Topaz, oliwkowa zieleń, światło piwne lub ciepłe turkusowe.
  • Włosy: Jasny złoty, brązowy, czerwony, truskawkowa blondynka lub głęboko złoty blond.
  • Skóra: Brąz, złoty beż, kość słoniowa lub porcelanowa. Może mieć piegi.

Najlepsze kolory dla Ciepłej wiosny:



Rodzaje Lata

Jasne (lekkie) Lato:

  • Oczy: niebieskie, szare lub zielone.
  • Włosy: jasny do średniego blond popiołu lub świetlistego, do średniego popielatego brązu.
  • Skóra: Pastelowy beż, porcelanowa, kości słoniowej lub różowy beżowy. (Zwykle różowy stonowany)

Najlepsze kolory dla jasnego lata:




Łagodne Lato:

  • Oczy: Szaro-niebieskie, piwne lub miękkie turkusowe.
  • Włosy: jasny do średniego popielatego brązu. Może być w nich blond.
  • Skóra: lekka do średniej o neutralnym beżu, kości słoniowej.

Najlepsze kolory dla łagodnego lata:




Chłodne Lato:

  • Oczy: Szare, niebieskie lub ciemnoszare
  • Włosy: Od średniego do głębokiego popielatego brązu
  • Skóra: kość słoniowa, różowy beżowy, szary beż, lub neutralny beż.

Najlepsze kolory chłodne lato:





Rodzaje Jesieni

Głęboka (wyraźna) Jesień:

  • Oczy: ciemnobrązowe, orzech ciemny, czarny, lub ciemno zielony.
  • Włosy: średni brąz, średnio głęboki kasztanowy, ciemny kasztan głęboki lub czarny.
  • Skóra: Ciepły beż, neutralny beż, złoty, brąz, ciemny brąz, oliwka.

Najlepsze kolory dla głębokich jesieni:




Łagodna jesień:

  • Oczy: jasny brąz, miękkie piwne, niebieskie lub szaro-zielony.
  • Włosy: Złoty blond do średniego brązu lub mysi brąz. Może mieć blond lub czerwone pasemka.
  • Skóra: Ivory, neutralny beż, ciepły beż, złoty kolor.

Najlepsze kolory dla łagodnych (miękkich) jesieni:





Ciepła Jesień:
  • Oczy: Brązowe, oliwkowo zielone, piwne lub topaz.
  • Włosy: średnie złoty brązowy, czerwony, kasztanowy, truskawka blond lub złoty blond.
  • Skóra: Brąz, złoty brąz, złoty beż, kość słoniowa, lub ciepły beż.

Najlepsze kolory dla ciepłej jesieni:



Rodzaje Zimy

Głęboka Zima:

  • Oczy: czarne, czarno-brązowe, lub ciemno-niebieskie.
  • Włosy: czarno-brązowe, średni brąz, stal szary, lub sól i pieprz.
  • Skóra: Czarna, średni beż, czarno-brązowy, lub oliwkowa bez różu czy podtekstu brzoskwini.

Najlepsze kolory dla głębokich zim:



Czysta Zima:
  • Oczy: jasne, niebieskie, piwne, fioletowe lub zielone.
  • Włosy: Czarny, kasztan, średni brąz, lub ciemnobrązowe włosy.
  • Skóra: czarna, ciemnobrązowa, neutralny beż, jasno oliwkowy, mleczno-biały. (Zazwyczaj przezroczyste.)

Najlepsze kolory dla czystych zim:




Chłodna Zima:
  • Oczy: Węgiel szary, niebieski, ciemny brąz lub fiolet.
  • Włosy: Niebiesko-czarny, srebrny, sól i pieprz. Brak odcienie czerwieni.
  • Skóra: Chłodny brąz, oliwka, lub neutralny beż.

Najlepsze kolory dla chłodnych zim:




Kilka dodatkowych rad:

Należy pamiętać, że powyższe kolory nie są pełną listą kolorów, ale są one jednymi z najlepszych, które powinno się próbować włączyć do swojej szafy!

Ponadto, można dopasować się do kilku różnych kategorii. Pory roku są po to by nam dać ogólne pojęcie o naszych "korzystnych" kolorach. 


Jeśli masz ochotę wybrać kolor, który nie wpisuje się w zestaw stworzony dla Twojego typu urody, to możemy iść na kompromis i umieszczać go jak najdalej twarzy, szukając go np. na paskach, spodniach, butach zamiast bluzkach, chustach, albo kolczykach.

I pamiętajmy, że nie są to surowe zasady, których trzeba religijnie przestrzegać :)

------------------------------------------------------------------------------------------------
Źródło: www.collegefashion.net